تبلیغات
معرفی وام ها

وام دانشجویی

با توجه به سیستم آموزشی کشور، دانشجویانی که درگیر تحصیل میشوند، اکثر وقت خود را در راه تحصیل و کلاس های آموزشی صرف میکنند و زمانی برای کار کردن و رسیدن به استقلال مالی ندارند. از این رو، یکی از اصلی ترین معضلات دانشجویان، دریافت تسهیلات دانشجویی میباشد.

وام دانشجویی، راهی سریع و آسان برای تحقق رؤیاهای تحصیلی

آیا در دوران تحصیلی با چالش‌های مالی روبه‌رو هستید؟ وام دانشجویی، یک طرح ارزشمند برای حمایت از دانشجویان در مقابل چالش‌های مالی زندگیِ تحصیلی محسوب می‌شود. به‌ویژه برای کسانی که در شهرهای دیگر از محل سکونت‌شان تحصیل می‌کنند. وام تحصیلی، نقش مهمی در کاهش فشارهای مالی دانشجویان بر عهده دارد و این اقدام به‌گونه‌ای مؤثر به ایجاد فرصت‌های بهتر تحصیلی کمک می‌کند. با ما همراه شوید تا با شرایط دریافت انواع وام های دانشجویی ۱۴۰۲ آشنا شوید و به دوران تحصیل با آرامش بیشتری ادامه دهید.

وام تحصیلی و شرایط دریافت آن

وام تحصیلی برای دانشجویان یک منبع مالی مهم است که مبلغ آن هرساله توسط هیئت امنا تصمیم گرفته می‌شود و معمولاً بین ۱۹,۰۰۰,۰۰۰ الی ۲۶,۰۰۰,۰۰۰ ریال متغیر است. برای درخواست این وام، دانشجویان باید شرایط زیر را داشته باشند.

  1. اعتقاد به دین اسلام یا یکی از ادیان رسمی قابل قبول در قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران
  2. عدم اشتغال به کار و دریافت حقوق (به استثنای کار دانشجویی)
  3. داشتن نیاز مالی به تشخیص معاونت دانشجویی
  4. عدم استفاده از بورس تحصیلی و وام
  5. داشتن صلاحیت اخلاقی
  6. ارائه سند تعهد با ضامن معتبر
  7. ارائه ضامن رسمی و معتبر
  8.  تمام وقت بودن دانشجو

نکته: درصورت ازدواج، دانشجو می‌تواند با ارائه مدارک مربوط به ازدواج (تصویر سند ازدواج و تصویر صفحه اطلاعات تأهل از شناسنامه همسر)، حداکثر مبلغ وام تحصیلی را دریافت کند.

{جهت مشاوره ی رایگان دریافت وام آزاد، روی سند ملک و خودروی پلاک تهران، با شماره های زیر تماس بگیرید.}
  • دسته چک لازم است.
  • نیاز به سند ملک یا خودروی پلاک تهران دارد.
  • وام بانکی نیست و بصورت آزاد پرداخت میگردد.
  • حداقل مبلغ پرداختی ۲۰۰ میلیون تومان و حداکثر ۲۰۰ میلیارد تومان میباشد.
  • تا ۷۰ درصد ارزش سند یک روزه پرداخت میگردد.
  • تمامی شماره های داخل سایت متعلق به موسسه حقوقی توانگر است.
  • ساعت پاسخگویی ۸ صبح الی ۹ شب
91 94 126 0912 07 31 127 0912 48 48 036 0905 47 47 036 0905

مبلغ وام دانشجویی چقدر است؟

مبلغ وام دانشجویی چقدر است؟

هرسال همزمان با شروع سال تحصیلی جدید، مبلغ وام دانشجویی برای نیمسال اول سال تحصیلی از طریق اطلاعیه‌ها در سایت صندوق رفاه دانشجویی قرار می‌گیرد. این مبلغ بسته به مقطع تحصیلی متغیر است و حداکثر مبالغ وام به شرح زیر است:

  • کاردانی و کارشناسی (پیوسته و ناپیوسته): 3,000,000 تومان
  • کارشناسی ارشد (پیوسته و ناپیوسته)، دکترای حرفه‌ای و دکترای پیوسته: 5,000,000 تومان
  • دکتری تخصصی (ناپیوسته): 7,000,000 تومان.

اهمیتِ اولویتِ اختصاصِ وام، به دانشجویانِ تحت پوشش کمیته امداد و سازمان بهزیستی بیشتر است و متقاضیان دیگر در اولویت‌های بعدی قرار می‌گیرند. چنانچه نیاز به دریافت تسهیلات فوری دارید، میتوانید از شرایط دریافت وام فوری با سفته نیز دیدن کنید.

{جهت مشاوره ی رایگان دریافت وام آزاد، روی سند ملک و خودروی پلاک تهران، با شماره های زیر تماس بگیرید.}
  • دسته چک لازم است.
  • نیاز به سند ملک یا خودروی پلاک تهران دارد.
  • وام بانکی نیست و بصورت آزاد پرداخت میگردد.
  • حداقل مبلغ پرداختی ۲۰۰ میلیون تومان و حداکثر ۲۰۰ میلیارد تومان میباشد.
  • تا ۷۰ درصد ارزش سند یک روزه پرداخت میگردد.
  • تمامی شماره های داخل سایت متعلق به موسسه حقوقی توانگر است.
  • ساعت پاسخگویی ۸ صبح الی ۹ شب
91 94 126 0912 07 31 127 0912 48 48 036 0905 47 47 036 0905

انواع وام دانشجویی دانشگاه دولتی

انواع وام‌های بانکی برای دانشجویان را در ادامه مطلب آورده‌ایم. هرکدام از این وام‌ها ویژگی‌ها و شرایط خاص خود را دارند که می‌توانند به دانشجویان در پوشش هزینه‌های تحصیلی و زندگی کمک کنند.

وام شهریه دانشجویی

وام شهریه مخصوص افرادی است که در دانشگاه‌های آزاد، غیرانتفاعی، شبانه، و پیام نور تحصیل می‌کنند. این وام در سال تحصیلی ۱۴۰۰-۱۴۰۱ با مبالغ مختلفی برای هریک از مقاطع تحصیلی ارائه شد. متقاضیان وام‌های دانشجویی باید توجه داشته باشند هرسال به مبلغ وام‌ها ۳۰ درصد افزوده می‌شود. بر اساس جدول زیر، میزان وام برای هریک از دوره‌های تحصیلی را مشاهده کنید:

مقطع تحصیلی  مبلغ وام
کاردانی، کارشناسی پیوسته و کارشناسی ناپیوسته ۱۳,۰۰۰,۰۰۰ ریال
كارشناسی ارشد پیوسته و ناپیوسته ، دكترای حرفه ای ۲۶,۰۰۰,۰۰۰ ریال
دکتری پیوسته ۲۶,۰۰۰,۰۰۰ ریال
دكتری تخصصی ناپیوسته ۶۵,۰۰۰,۰۰۰ ریال

وام ضروری دانشجویی

وام ضروری دانشجویان یک منبع مالی ویژه است که توسط صندوق رفاه دانشجویان در شرایط خاص ارائه می‌شود. دانشجو در هرنیمسال تحصیلی تنها یک‌بار می‌تواند از وام ضروری استفاده کند و مدت زمان مهلت استفاده از برخی موارد، از تاریخ عقد ازدواج شروع می‌شود. مبالغ وام براساس نوع رویداد متفاوت بوده و تا سقف معینی ارائه می‌شود.

نوع تسهیلات  مبلغ وام
دانشجویان حادثه دیده در سوانح و تصادفات، ۶۵,۰۰۰,۰۰۰ ریال
فوت پدر، مادر، همسر یا فرزند دانشجو، ۳۹,۰۰۰,۰۰۰ ریال
بیماری خاص و پر هزینه‌ی یکی از اعضاء تحت تکفل دانشجو، ۵۲,۰۰۰,۰۰۰ ریال
سایر موارد مشابه به تشخیص رئیس صندوق رفاه ۶۵,۰۰۰,۰۰۰ ریال
دانشجویان برتر، نمونه كشوری و مبتکر ۳۹,۰۰۰,۰۰۰ ریال
رویداد حوادث و بلایای طبیعی ۳۹,۰۰۰,۰۰۰ ریال
دانشجویان قهرمان ورزشی ۲۶,۰۰۰,۰۰۰ ریال
دانشجویان توان‌خواه ۶۵,۰۰۰,۰۰۰ ریال
ازدواج (مهلت استفاده: ۱۸ ماه بعد از تاریخ عقد) ۳۹,۰۰۰,۰۰۰ ریال
تولد فرزند دانشجوی متأهل ۳۹,۰۰۰,۰۰۰ ریال
دانشجویان مبتلا به بیماری‌های خاص و پرهزینه، ۶۵,۰۰۰,۰۰۰ ریال

وام ودیعه مسکن دانشجویی

وام ودیعه مسکن دانشجویی

وام ودیعه مسکن دانشجویی یک تسهیلات مالی ویژه است که به دانشجویان متأهل در هر مقطع تحصیلی یک‌بار ارائه می‌شود. زمان ثبت‌نام برای این وام معمولاً در ابتدای هرنیمسال تحصیلی آغاز می‌شود. پس از فارغ‌التحصیلی، دانشجو ملزم به بازپرداخت وام به صندوق رفاه دانشجویی می‌باشد.
برای دریافت این وام، دانشجو باید متأهل باشد و از خوابگاه دانشجویی استفاده نکند. شرایط دریافت وام ودیعه مسکن شامل داشتن سند تعهدنامه و اجاره‌نامه با کد رهگیری به نام دانشجو یا همسر او، وجود مکان اجاره در محل تحصیل یا سکونت دانشجو و عدم اشتغال به تحصیل در نیمسال آخر مقطع تحصیلی است.
مبلغ وام ودیعه مسکن براساس محل سکونت دانشجو تعیین می‌شود. در تهران، این مبلغ ۳۲ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان، در کلان‌شهرها ۲۶ میلیون تومان و در سایر شهرها ۱۹ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان می‌باشد.

وام دکتری

وام ویژه دکتری از تسهیلات مالی مختص دانشجویان دوره دکتری در دانشگاه‌های دولتی است که به‌دلیل مشغله تمام‌وقت در تحصیلات خود، از وام دانشجویی دانشگاه دولتی بهره‌مند می‌شوند. میزان این وام به‌صورت ماهانه ۱۰ میلیون تومان و در مجموع ۱۲ میلیون تومان در هرسال تحصیلی است.
برای دریافت وام ویژه دکتری، دانشجو باید شرایط زیر را نیز مد نظر داشته باشد:

  • عدم شاغل بودن
  • تحصیل تنها در یک رشته و برای یک دوره تحصیل ۴ ساله (۸ ترم)
  • حضور تمام‌وقت در دانشگاه، که باید با تایید مدیر آموزش باشد
  • تأیید استاد راهنما یا معاون پژوهشی برای دانشجویان در فرصت تحقیقاتی خارج از کشور
  • حق استاد راهنما برای لغو پرداخت وام در صورت نارضایتی از پیشرفت دانشجو.

درخواست وام ویژه دکتری معمولاً در پایان هر ترم و آغاز ترم جدید ارائه می‌شود، و مهلت درخواست تا پایان دی‌ماه ادامه دارد.

وام دانشجویان کمیته امداد و بهزیستی

از ابتدای سال ۱۴۰۰، دانشجویان تحت پوشش کمیته امداد و بهزیستی در اولویت دریافت ۵ وام ویژه دانشجویان (وام ودیعه مسکن، وام شهریه، وام تحصیلی، وام ضروری، و وام ویژه دکتری) قرار گرفته‌اند. این دانشجویان با تایید کمیته امداد امام خمینی و سازمان بهزیستی می‌توانند بدون ضامن و با شرایط راحت‌تر از این تسهیلات مالی بهره‌مند شوند.

وام دانشجویی وزارت بهداشت

دانشجویان تحت پوشش وزارت بهداشت پس از گذشت ۱۲ ماه از تحصیل خود، می‌توانند از وام‌های ارائه شده توسط وزارت بهداشت استفاده کنند. مبلغ ماهانه این وام‌ها براساس مقطع تحصیلی و درصد سود آن ۴ درصد تعیین شده است.

وام دانشجویی برای نابینایان و کم بینایان

دانشجویان با توانایی خاص (معلولین جسمی-حرکتی، نابینا، ناشنوا، کم بینا و کم شنوا) نیز می‌توانند با ارائه گواهی پزشک متخصص یا سازمان بهزیستی و تایید معاونت دانشجویی دانشگاه، از وام تحصیلی قابل افزایش تا ۵۰% بهره‌مند شوند.

وام ازدواج دانشجویی

در صورت ازدواج در دوران تحصیل، دانشجوها می‌توانند با ارائه کپی سند ازدواج از صندوق رفاه دانشجویان وام دریافت کنند. این وام فقط یک‌بار در دوران تحصیل قابل دریافت است و نباید بیشتر از یک‌سال از زمان ازدواج گذشته باشد.

وام خرید گوشی و لپ‌تاپ

وام خرید گوشی و لپ‌تاپ مختص دانشجویان پیام نور است. این دانشجوها می‌توانند با ارائه مدارک دانشجویی به بانک مهر ایران مراجعه کرده و تا سقف ۲۰ میلیون تومان وام دریافت کنند.
توجه: برای دریافت اطلاعات دقیق و جزئی‌تر در مورد هر وام، به منابع رسمی هر بانک یا صندوق رفاه دانشجویان مراجعه فرمایید.

انواع وام دانشجویی دانشگاه آزاد

وام‌ دانشجویی دانشگاه آزاد به انواع مختلف تقسیم می‌شود:

وام‌های کوتاه‌مدت

این وام‌ها به‌صورت کوتاه‌مدت بازپرداخت می‌شوند و در بازه زمانی 3 تا 6 ماهه قرار دارند. همچنین بدون کارمزد و بهره‌ای می‌باشند.

وام‌های میان‌مدت

وام‌های میان‌مدت، تسهیلاتی هستند که برای بازپرداخت آن مهلت بیشتری در اختیار دانشجویان قرار می‌دهند. این وام‌ها از اعتبار شعب صندوق رفاه دانشگاه آزاد فراهم می‌شوند و در بازه زمانی 12 ماهه تسویه می‌شوند.

وام‌های بلندمدت

این وام‌ها حداکثر 60 ماهه بوده و از منابع داخلی دانشگاه و وزارت علوم تأمین می‌شوند. برای دانشجویانی که در توانایی پرداخت شهریه و اقساط قرض‌الحسنه خود محدودیت دارند، این تسهیلات در اختیارشان قرار می‌گیرند.

وام‌های قرض‌الحسنه

این دسته شامل وام‌هایی برای کمک به هزینه‌های تحصیلی، ازدواج، وام ضروری و مسکن است. تسهیلات مسکن تنها برای دانشجویان غیربومی ارائه می‌شود و باید تا پایان تحصیل بازپرداخت شود.

وام کمک‌هزینه ازدواج

این وام مختص دانشجویان متأهل است که حداکثر یک‌سال پس از عقدنامه فرصت دریافت آن را دارند. اگر قصد به دنیا آوردن فرزند و تشکیل خانواده را دارید، وام فرزند آوری میتواند از گزینه های مناسب پیش و روی شما باشد.

وام ضروری

این وام صرفاً برای هزینه‌های درمانی نظیر جراحی، بستری در بیمارستان، هزینه دارو برای بیماری‌های خاص و زایمان به دانشجویان ارائه می‌شود.

وام خرید خودرو

دانشجوهای دانشگاه آزاد می‌توانند جهت خرید خودرو از وام خرید خودرو استفاده نمایند. برای درخواست این وام، باید به سایت صندوق رفاه دانشجویان مراجعه کرده و فرم‌های مورد نیاز را تکمیل نمایند.

وام دانشجویی بانک ملی

وام دانشجویی بانک ملی

وام دانشجویی بانک ملی به دانشجویان دانشگاه آزاد اختصاص دارد و با معرفی‌نامه دانشگاه قابل درخواست است. دانشجویان دانشگاه آزاد می‌توانند با مراجعه به شعبه‌های بانک ملی، اقدام به دریافت وام دانشجویی دانشگاه آزاد کنند.
مبلغ وام برای دانشجویان کاردانی ۵ میلیون تومان و برای دانشجویان کارشناسی ۱۰ میلیون تومان می‌باشد. همچنین، دانشجویان ارشد و دکتری می‌توانند به‌ترتیب ۱۵ و ۴۰ میلیون تومان وام دریافت کنند. توجه داشته باشید که هر دانشجو تنها یک‌بار می‌تواند از این وام استفاده کند.

وام فوری دانشجویی

دریافت وام فوری یکی از چالش‌هایی است که افراد متقاضی هنگام دریافت تسهیلات بانکی با آن مواجه می‌شوند. این نوع وام معمولاً در فاصله دو یا سه روز پرداخت می‌شود و شرایط و نرخ سود بازپرداخت متفاوتی دارد.
وام فوری می‌تواند شامل انواع وام‌های مختلف مانند وام ازدواج، وام مسکن، وام قرض الحسنه و غیره باشد. شرایط دریافت وام فوری دانشجویی و بازپرداخت آن ممکن است در بانک‌های مختلف، متفاوت باشد.

شرایط ضامن

برای بازپرداخت وام‌های دانشجویی با سقف مبلغ ۱۵ و ۳۰ میلیون تومان، بانک‌ها شرایط معینی برای ضامنان در نظر گرفته‌اند.
براساس بخشنامه صادر شده از صندوق رفاه دانشجویان، برای وام‌های ۱۵ میلیون تومان، معرفی یک نفر ضامن قراردادی الزامی است. همچنین برای وام‌های تا ۳۰ میلیون تومان، معرفی یک نفر ضامن رسمی یا پیمانی یا دو نفر ضامن قراردادی الزامی می‌شود.
چنانچه مبلغ تسهیلات این نوع وام برای شما مناسب نمیباشد، میتوانید با دریافت تسهیلات دیگر همچون وام با سند خودرو بانک ملی، چالش تامین سرمایه خود را حل کنید.

دریافت وام دانشجویی چگونه است؟

برای دریافت وام‌های دانشجویی، می‌توانید به سایت ثبت‌نام وام دانشجویی مراجعه کرده و ثبت‌نام کنید. اگر دانشجوی شهر دیگری هستید، نیز می‌توانید از این سرویس استفاده کنید.
در مرحله اول، با واردکردن کدملی و شماره موبایل، ثبت‌نام خود را انجام دهید. سپس کد احراز هویت را وارد کنید و اطلاعات شخصی خود را از جمله شماره شناسنامه، آدرس، شماره حساب و شماره شبا تکمیل کنید.
در بخش مقطع تحصیلی، اطلاعات مربوط به دانشگاه، رشته‌تحصیلی، شماره‌دانشجویی، و ترم ورودی را وارد کنید. بعد از ثبت‌نام، اطلاعات شما توسط وزارت علوم بررسی خواهند شد و پس از تایید، مبلغ وام به حساب شما واریز خواهد شد.
نرخ سود وام دانشجویی ۴٪ است. این سود قبل از شروع پرداخت اقساط از شما گرفته می‌شود. بنابراین، شما می‌توانید با شرایط مطمئن و نرخ سود مناسب، از وام دانشجویی برای هزینه‌های تحصیلی خود بهره‌مند شوید.

شرایط بازپرداخت وام دانشجویی چگونه است؟

شرایط بازپرداخت وام دانشجویی چگونه است؟

برای بازپرداخت وام، نباید درآمدی داشته باشید و قسط‌های وام را در دوران تحصیل پرداخت کنید. اگر صندوق رفاه پی ببرد این قانون را رعایت نکرده‌اید، ممکن است خسارتی برای شما در نظر گرفته شود.
اگر بعد از گرفتن وام شغل پیدا کردید ملزم به پرداخت کل مبلغ وام به صورت یک‌جا هستید و سود ۴ درصدی نیز به مبلغ وام افزوده می‌شود. همچنین، اگر بعد از گرفتن وام ترک تحصیل کنید، تا ۳ ماه فرصت دارید که کل مبلغ وام را یک‌جا پرداخت کنید.
دانشجویانی که بلافاصله بعد از فارغ‌التحصیلی وارد مقطع بعدی می‌شوند. اگر تمام مبلغ وام خود را پرداخت کنند، کارمزد به آن‌ها تعلق نمی‌گیرد اما اگر نیمی از مبلغ وام را پرداخت کنند، باید کارمزد ۲ درصد را پرداخت نمایند.
دانشجویانی که حین تحصیل دچار ازکارافتادگی شوند، بدهی‌ها و جریمه‌ها به آن‌ها بخشیده می‌شود. همچنین دانشجوهای نابینا و ناشنوا نیز بعد از ۲ سال ملزم به پرداخت اقساط وام می‌شوند.

سخن پایانی

وام دانشجویی برای برطرف‌کردن دغدغه‌های دانشجویان (تامین هزینه‌های تحصیلی در طول دوره تحصیل‌شان) می‌باشد. صندوق رفاه دانشجویان وام‌های متنوعی را برای دانشجویان فراهم کرده است. این وام‌ها در حوزه‌های مختلفی از جمله هزینه‌های تحصیلی، ازدواج، مسکن، و ضروری به دانشجوان ارائه می‌شود. مقاله حاضر تمام جوانب مربوط به وام‌های دانشجویی را به‌طورجامع بررسی کرده است، از جمله شرایط دریافت وام و الزامات مورد نیاز برای درخواست وام.
با پیگیری اخبار و اطلاعات مرتبط با وام‌ها از طریق مجله خبری پاسارگاد، با ما در ارتباط باشید. همچنین اگر سوال یا ابهامی در ذهن شما پس از مطالعه این مقاله باقی مانده است، می‌توانید در بخش کامنت‌ها مطرح کنید.

تبلیغات
نوشته های مشابه
دکمه بازگشت به بالا