تبلیغات
معرفی وام ها

وام فرزند آوری

یکی از فاکتور‌های مهم در تشکیل خانواده و داشتن فرزند، توجه به توان مالی است. شرایط اقتصادی مطلوب و تمکن مالی مناسب، باعث رضایت هر چه بیشتر والدین برای داشتن فرزندان بیشتر می‌کند. بدون شک، در چند سال اخیر شرایط اقتصادی و تورم بالا باعث شده، نرخ فرزند آوری در کشور به شدت کاهش یابد. در همین راستا دولت برای تشویق جوانان به ازدواج و فرزند آوری و به نوعی مقابله با کاهش نرخ زاد و ولد، طرح‌هایی را مد نظر گرفته است که از جمله آن‌ها ارائه تسهیلات با عنوان وام فرزند آوری است. اما یک سوال در اینجا مطرح می‌شود که این نوع تسهیلات شامل چه خانواده‌هایی خواهد شد. برای اینکه با شرایط و نحوه ثبت نام وام فرزند آوری به صورت کامل و دقیق آشنا شوید تا پایان این مقاله با ما همراه باشید.

شرایط و ثبت نام وام فرزند آوری 1402

با نظر به تورم و افزایش بیش از حد هزینه‌های مرتبط با فرزند آوری، الزام است که بسیاری از جوان‌ها، برای تشکیل خانواده و داشتن فرزند، احتیاج به منابع مالی نسبتا کلان باشند. طرح وام فرزند آوری که از سال ۱۴۰۰ اجرا شده است با تغییر شروط و مبلغ کلی وام در سال‌های جاری همراه بوده است.

مبلغ وام فرزند آوری در سال 1402

مبلغ وام فرزند آوری در سال ۱۴۰۲

از سال 1400 تمام خانواده‌هایی که صاحب فرزند شوند، می‌توانند تسهیلاتی را از دولت با عنوان وام فرزند آوری دریافت نمایند. دقت داشته باشید، با نظر به اینکه نوزاد متولد شده، چندمین فرزندتان است، مبلغ وام متفاوت خواهد بود. اولین تا پنجمین نوزاد متولد شده در هر خانواده می‌توانند وام با مبلغ مشخص را دریافت کنند. در مجموع، مبلغ اعلام شده وام فرزند آوری برای سال ۱۴۰۲ به شرح زیر است:

{جهت مشاوره ی رایگان دریافت وام آزاد، روی سند ملک و خودروی پلاک تهران، با شماره های زیر تماس بگیرید.}
  • دسته چک لازم است.
  • نیاز به سند ملک یا خودروی پلاک تهران دارد.
  • وام بانکی نیست و بصورت آزاد پرداخت میگردد.
  • حداقل مبلغ پرداختی ۲۰۰ میلیون تومان و حداکثر ۲۰۰ میلیارد تومان میباشد.
  • تا ۷۰ درصد ارزش سند یک روزه پرداخت میگردد.
  • تمامی شماره های داخل سایت متعلق به موسسه حقوقی توانگر است.
  • ساعت پاسخگویی ۸ صبح الی ۹ شب
91 94 126 0912 07 31 127 0912 48 48 036 0905 47 47 036 0905
  • اولین فرزند: 30 میلیون تومان
  • دومین فرزند: 60 میلیون تومان
  • سومین فرزند: 90 میلیون تومان
  • چهارمین فرزند: 120 میلیون تومان
  • پنجمین فرزند: 150 میلیون تومان

لازم به یاد آوری است اگر خانواده‌‌ای صاحب بیش از سه فرزند باشد، می‌تواند از تسهیلات قرض‌ الحسنه خرید، ساخت و یا وام مسکن، هم استفاده کند. مبلغ این نوع وام ۲۰۰ میلیون تومان بوده که طی 20 سال باز پرداخت‌های آن به اتمام می‌رسد.

شرایط وام فرزند آوری

همان طور که اشاره شده است، یکی از شرایط مهم برای دریافت وام فرزند آوری این است که نوزاد، متولد شده‌ی سال ۱۴۰۰ به بعد باشد. علاوه بر این نکته، شرایط مختلف دیگری برای اقدام به گرفتن وام فرزند آوری توسط دولت اتخاذ شده است که آن شروط به قرار زیر است:

  • با توجه به تبصره ۴ از قانون ماده ۱؛ قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت، وام فرزند آوری به خانواده‌هایی تعلق خواهد گرفت که نرخ زاد و ولد در زادگاه و محل تولد پدر یا حتی فرزند تازه متولد شده، ۲.۵ درصد یا کمتر باشد.
  • نوزاد متولد شده باید، متولد 1 فروردین 1400 به بعد بوده و همچنین از زمان تولد آن حداکثر دو سال گذشته باشد. به عنوان مثال اگر بعد از ۳ سال از تولد فرزند شما گذشته است منوط بر اینکه متولد ۱۴۰۰ به بعد است، تسهیلات وام قرض الحسنه فرزند آوری به شما تعلق نخواهد گرفت.
  • برای تمام پنج فرزندی که در یک خانواده متولد می‌شوند، می‌توان وام فرزند آوری برای هر کدام دریافت نمود. شایان ذکر است هر فرزند تنها یکبار می‌تواند این نوع تسهیلات را دریافت نماید.
  • اگر در زمان بازپرداخت وام تسهیلات فرزند آوری، فرزندی جدیدی به خانواده اضافه شود؛ برای نوزاد تازه متولد شده نیز می‌توان اقدام به دریافت وام حمایتی دولت با عنوان وام قرض الحسنه فرزند آوری کرد.
  • برای دریافت وام فرزند آوری نیاز به ارائه کارت پایان خدمت پدر نیست. در سال‌های اولیه اجرای این طرح، ارائه کارت پایان خدمت برای دریافت وام از جمله شروط اساسی بود که در سال 1402 این شرط از طرف بانک مرکزی لغو شده است.
  • یکی از شرایط اصلی برای گرفتن وام فرزند آوری، داشتن یک ضامن معتبر و چند فقره سفته است. اخذ بیش از دو ضامن از طرف بانک، غیر قانونی تلقی می‌شود.

درصورتی که با ارائه ضامنی معتبر دچار چالش شده اید و نمیتوانید از این نوع تسهیلات استفاده کنید، در این راستا تسهیلات بدون ضامن بانکی هم ارائه میشود که میتوانید با استفاده از این نوع وام چالش تامین سرمایه خود را به راحتی حل کنید.

{جهت مشاوره ی رایگان دریافت وام آزاد، روی سند ملک و خودروی پلاک تهران، با شماره های زیر تماس بگیرید.}
  • دسته چک لازم است.
  • نیاز به سند ملک یا خودروی پلاک تهران دارد.
  • وام بانکی نیست و بصورت آزاد پرداخت میگردد.
  • حداقل مبلغ پرداختی ۲۰۰ میلیون تومان و حداکثر ۲۰۰ میلیارد تومان میباشد.
  • تا ۷۰ درصد ارزش سند یک روزه پرداخت میگردد.
  • تمامی شماره های داخل سایت متعلق به موسسه حقوقی توانگر است.
  • ساعت پاسخگویی ۸ صبح الی ۹ شب
91 94 126 0912 07 31 127 0912 48 48 036 0905 47 47 036 0905

شروط بانکی برای دریافت وام فرزند آوری

شروط بانکی برای دریافت وام فرزند آوری

علاوه بر شرایط کلی ذکر شده برای دریافت وام فرزند آوری، شروط بانکی هم وجود دارد که باید آن‌ها را در نظر داشته باشید:

  1. ایجاد حساب سپرده گذاری در بانک برای دریافت وام فرزند آوری الزام نیست.
  2. طبق نظر بانک مرکزی، تمام بانک‌های کشور ملزم به پرداخت وام فرزند آوری به متقاضیان هستند.
  3. برای اقدام به دریافت وام فرزند آوری، لازم نیست کارت پایان خدمت به بانک ارائه شود.
  4. یکی از الزامات اساسی در دریافت وام فرزند آوری، ارائه سفته با مبلغ مشخص و ضامن معتبر است.
  5. کارمزد وام فرزند آوری به طور سالانه 4 درصد برآورد شده است که این شرط از طرف شورای پول و اعتبار مصوب گردیده است.
  6. 6 ماه بعد از دریافت وام، بازپرداخت‌های این نوع تسهیلات، شروع خواهد شد.

زمان بازپرداخت وام فرزند آوری

با توجه به اینکه چه مبلغی از وام فرزند آوری را دریافت کرده‌اید، زمان مشخصی برای پرداخت قسط‌ها و تسویه کامل این نوع تسهیلات وجود دارد.
در نظر داشته باشد اگر تسهیلات دریافتی شما برای فرزند اول با مبلغ 30 میلیون بوده است، باید در مدت زمان ۳۶ ماه یعنی تا ۳ سال بازپرداخت‌های آن را به اتمام رسانید. برای بازپردخت ‌های وام 60 میلیونی برای فرزند دوم، 48 ماه به صورت 4 ساله در نظر گرفته می‌شود. وام فرزند سوم با مبلغ 90 میلیون تومان به صورت 60 ماه و به نوعی طی 5 سال باید تسویه شود. وام تسهیلاتی فرزند چهارم با مبلغ 120 میلیون تومان طی 72 ماه (6 سال) و وام فرزند پنجم با مبلغ 150 میلیون تومان، ظرف ۸۴ ماه (7 سال) باید بازپرداخت‌هایشان به اتمام رسد. با تمام این تفاسیر، اگر شامل شرایط تسهیلات فرزند آوری نمیباشید یا از نظرتان شرایط آن مناسب شما نمیباشد، میتوانید با دریافت وام فوری با سفته، چالش خود را حل کنید.

چه مدارکی برای ثبت نام وام فرزند آوری لازم است؟

چه مدارکی برای ثبت نام وام فرزند آوری لازم است؟

برای ثبت نام وام فرزند آوری باید دو سری مدارک را مد نظر داشته باشید، مدارکی که برای ثبت نام اولیه از طریق سامانه مربوط آپلود خواهند شد و مدارکی که باید به بانک تحویل گردد.

مدارک مورد نیاز برای ثبت نام اولیه وام فرزند آوری

  • اطلاعات کامل از شناسنامه والدین
  • اطلاعات کامل از شناسنامه فرزند متولد شده
  • اطلاعات کامل از کارت شناسایی (کارت ملی) والدین
  • آدرس دقیق محل سکونت
  • کد پستی محل سکونت

مدارک مورد نیاز برای ارائه به بانک

  1. کپی کارت ملی والدین
  2. کپی از تمام صفحات شناسنامه والدین
  3. کپی از تمام صفحات شناسنامه فرزند تازه متولد شده
  4. کپی کارت ملی از فرد ضامن
  5. کپی از صفحه‌ای اول شناسنامه ضامن
  6. سفته با مبلغ مشخص

مراحل ثبت نام در سایت وام فرزند آوری

مرحله اول در دریافت وام فرزند آوری، مراجعه به سامانه آنلاین منحصر به فردی است که برای پیش ثبت نام متقاضیان دریافت تسهیلات فرزند آوری از طریق بانک مرکزی راه اندازی شده است. ارائه خدمات آنلاین و غیر حضوری در ثبت نام وام فرزند آوری، همواره روند دریافت این نوع تسهیلات را آسان‌تر کرده است. به طور کلی برای اقدام به دریافت وام فرزند آوری، شما باید به صورت آنلاین از سامانه www.ve.cbi.ir اقدام نمایید. در نظر داشته باشید برای ثبت نام در سایت وام فرزند آوری، لازم است مراحلی را طی نمایید تا ثبت نام شما با موفقیت در سامانه ثبت شود. در ادامه با مراحل ثبت نام این نوع تسهیلات به صورت دقیق آشنا می شویم.
لازم به ذکر است اگر به تازگی ازدواج کرده اید و نیاز به دریافت تسهیلاتی مقرون به صرفه دارید، وام ازدواج نیز از طریق همین سامانه در صورت داشتن شرایط مورد نظر شعب بانکی، به راحتی قابل دریافت و ثبت نام میباشد و میتواند گزینه ی خوبی برای شما باشد.

آموزش تصویری ثبت نام در سایت تسهیلات فرزند آوری مرحله ۱

مرحله اول: 1. به نشانی سایت اینترنتی www.ve.cbi.ir وارد شده و بر روی قسمت «سامانه تسهیلات قرض‌الحسنه فرزند» کلیک نمایید تا صفحه‌ی مورد نظر برای شما باز شود.

آموزش تصویری ثبت نام در سایت تسهیلات فرزند آوری مرحله ۲

مرحله دوم: در صفحه‌ای که باز شده است، بروی عبارت « ثبت نام جدید» کلیک نمایید. دوباره صفحه‌ای به شما نمایش داده می‌شود که ارائه اطلاعاتی برای پر کردن از شما درخواست می‌کند.

آموزش تصویری ثبت نام در سایت تسهیلات فرزند آوری مرحله ۳

مرحله سوم: اطلاعات خواسته شده را به صورت دقیق در فیلد‌های مورد نظر ثبت کرده و بر روی کلمه‌ی ادامه کلیک نمایید تا ثبت نام شما با موفقبت به اتمام رسد. در نظر داشته باشید، در پایان ثبت نام، سامانه تسهیلات وام قرض الحسنه فرزند به شما یک کد رهگیری 10 رقمی ارائه خواهد کرد که این کد را تا زمان دریافت مبلغ حفظ نمایید.

نکته: اطلاعاتی که سامانه از شما درخواست می‌کند و درج دقیق آن از ضرورت‌ها بوده به شرح زیر است:

  • کد ملی پدر
  • تاریخ تولد پدر
  • محل سکونت پدر
  • محل تولد پدر
  • کد ملی فرزند
  • تاریخ تولد فرزند
  • محل تولد فرزند
  • و…

ویرایش ثبت نام وام فرزند آوری

همان طور که در بالا در بخش آموزش ثبت نام وام فرزند آوری اشاره شده است، برای ثبت نام اولیه باید از طریق سامانه اینترنتی ve.cbi.ir اقدام نمایید. اما برای ویرایش اطلاعات ثبت شده که ممکن است بنا به دلایلی اشتباه در آن صورت گرفته یا اطلاعاتی تغییر یافته است هم باید مراجعه به همین سامانه صورت گیرد. در نظر داشته باشید اگر اطلاعاتی چون محل سکونت و کد پستی و… تغییر یافته است در اسرع وقت اقدام به ویرایش اطلاعات خود در سامانه کنید.
تنها افرادی می‌توانند نسبت به ویرایش اطلاعات خود اقدام کنند که ثبت نام آن‌ها تکمیل شده و کد پیگیری 10 رقمی را دریافت کرده‌اند. در ادامه با نحوه ویرایش ثبت نام وام فرزند آوری آشنا خواهیم شد.

  1. برای ویرایش اطلاعات، در ابتدا از طریق مرورگر خود، سامانه www.ve.cbi.ir را سرچ کرده و وارد این نشانی اینترنتی شوید.
  2. در صفحه‌ای که بر روی شما ظاهر می شود بر روی عبارت سامانه تسهیلات قرض الحسنه فرزند کلیک کنید.
  3. یک صفحه‌ی دیگر باز خواهد شد که در سمت راست یک منو خواهید دید. از این قسمت بر روی ویرایش ثبت نام قبلی کلیک نمایید.
  4. دوباره صفحه‌ایی باز خواهد شد که از شما اطلاعاتی چون شماره کد ملی پدر، شماره کد ملی فرزند و کد رهگیری 10 رقمی را درخواست می‌کند. اطلاعات مربوطه را در فرم مورد نظر پر کرد و کد امنیتی را نیز وارد کنید و بر روی گزینه ادامه کلیک نمایید.
  5. در مرحله بعدی تمام فیلد‌هایی که قبلا پر کرده‌اید آماده ویرایش خواهند بود. اطلاعاتی مد نظر که نیاز به ویرایش دارند را تکمیل کنید، تا مراحل ویرایش ثبت نام وام فرزند آوری به پایان رسیده و اطلاعات جدید در سامانه تسهیلات وام قرض الحسنه فرزند، ثبت گردد.

نحوه پیگیری وام فرزند آوری

همان طور که اشاره شده است، اولین قدم در اقدام به دریافت وام فرزندی آوری، ثبت نام در سامانه مربوطه است. به صورت دقیق با نشانی اینترنتی و با مراحل ثبت نام در سایت وام فرزند آوری آشنا شده‌ایم. همچنین گفته شده است که برای تکمیل ثبت نام متقاضی مربوطه، در پایان، سامانه یک کد رهگیری ده رقمی ارائه می‌دهد. شایان ذکر است، این کد به صورت پیامکی نیز به شماره تلفن همراه متقاضی فرستاده خواهد شد. اما این سوال پیش می آید که کد رهگیری دریافت شده برای چه کاری است؟ پیگیری وام فرزند آوری از جمله مواردی است که متقاضیان این نوع تسهیلات باید به آن آگاه باشند. با در دست داشتن کد رهگیری می‌توانید به راحتی وضعیت ثبت نام وام فرزند آوری و نتایج اعلام شده را در سامانه ve.cbi.ir پیگیری نمایید. در ادامه به صورت مرحله به مرحله با نحوه پیگیری وضعیت وام فرزند آوری با در دست داشتن کد رهگیری 10 رقمی آشنا می‌‌شویم:

  1. برای پیگیری وام فرزند آوری با کد رهگیری، همانند روش ثبت نام، وارد سامانه ve.cbi.ir شوید. دو گزینه مبنی بر وام تسهیلات قرض الحسنه ازدواج و وام تسهیلات قرض الحسنه فرزند را در صفحه باز شده، مشاهده خواهید کرد که طبیعتا بر روی گزینه دوم کلیک می‌کنید.
  2. در صفحه باز شده از بخش منو سمت راست، بر روی لینک مشاهده وضعیت کلیک نمایید.
  3. دوباره صفحه‌ای باز می‌شود که سامانه از شما اطلاعاتی مبنی بر کد ملی پدر، کد ملی نوزاد، کد رهگیری 10 رقمی را درخواست می‌کند. تمام اطلاعات لازم را در فیلد‌های مربوطه درج کرده و کد امنیتی را هم وارد کرده و بر روی لینک مشاهده وضعیت، کلیک نمایید.
  4. در پایان، با طی مراحل گفته شده، می توانید وضعیت و نتایج وام فرزند آوری را که متقاضی آن بودید، مشاهده نمایید.

نحوه بازیابی کد رهگیری وام فرزند آوری

برای استعلام و بررسی وضعیت وام فرزند آوری، حتما به کد رهگیری 10 رقمی که سامانه بعد از تکمیل ثبت نام در اختیار شما قرار داده است، نیاز خواهید داشت. اما اگر بنا به دلایلی کد رهگیری خود را فراموش کرده یا آن را از تلفن همراه خود پاک کرده‌اید به راحتی می‌توانید آن را بازیابی نمایید. اما نحوه بازیابی کد رهگیری وام فرزند آوری به چه صورت است.

  • برای بازیابی کد رهگیری وام فرزند آوری وارد سامانه مربوطه شوید و مانند مراحل قبلی، دوباره روی لینک با عبارت وام تسهیلات قرض الحسنه فرزند کلیک کنید.
  • از منوی سمت راست، بر روی لینک با عبارت بازیابی و چاپ کد رهگیری کلیک نمایید.
  • صفحه‌ای که برای شما نمایش داده خواهد شد، مبنی بر پر کردن اطلاعاتی است. شماره ملی پدر، شماره ملی فرزند، تاریخ تولد پدر، تاریخ تولد فرزند، حرف اول نام فرزند، حرف اول نام خانوادگی فرزند و کد امنیتی نیز باید در فیلد‌های نمایش داده شده، پر شوند. در انتها بر روی گزبنه مشاهده و چاپ کد رهگیری کلیک کرده تا کد رهگیری شما بازیابی گردد.

سوالات متداول

سوالات متداول

در این قسمت به تعدادی از سوالاتی که کاربران در هنگام ثبت نام و دریافت وام فرزند آوری با آنها مواجه شده اند، در راستای بهبود کیفیت خدمات و کمک به کاربران گرامی، پاسخ داده شده است.

آیا برای دریافت وام فرزند آوری، شرایط غیر حضوری برای ثبت نام وجود دارد؟

خیر، ثبت نام وام فرزند آوری تنها از سامانه آنلاین به نشانی اینترنتی www.ve.cbi.ir امکان پذیر است. در هر ساعت از شبانه روز به راحتی می‌توانید از طریق سامانه یاد شده، اقدام به ثبت نام وام فرزند آوری کنید.

آیا مادر می‌تواند نسبت به ثبت نام وام فرزند آوری اقدام کند؟

خیر، این وام تسهیلاتی طبق قانون تنها به سرپرست خانواده یعنی پدر تعلق خواهد گرفت و مادر نمی‌تواند برای دریافت آن اقدام کند. شایان ذکر است در صورت فوت پدر و طلاق، اگر حضانت فرزند با مادر باشد، وام فرزند آوری به مادر تعلق می‌گیرد.

تمام افراد ساکن در شهرستان و استان‌های کشور، می‌توانند متقاضی وام فرزند آوری باشند؟

خیر، طبق شروط اساسی در دریافت وام فرزند آوری، نرخ زاد و ولد در استان یا شهرستان محل سکونت پدر باید کمتر از 2.5 درصد باشد.

میزان مبلغ دقیق وام فرزند آوری برای سال 1402 چقدر است؟

در سال 1402 طبق اعلام بانک مرکزی، مبلغ وام فرزند آوری برای فرزند اول 30 میلیون تومان، برای فرزند دوم ۶۰ میلیون تومان، فرزند سوم 90 میلیون، فرزند چهارم ۱۲۰ میلیون و فرزند پنجم 150 میلیون در نظر گرفته شده است.

سخن پایانی

یکی از وام‌های تسهیلاتی دولت، وام قرض الحسنه فرزند بوده که با هدف تشویق و افزایش رغبت خانواده‌ها به فرزندآوری است. شما می‌توانید از مبلغ این وام برای خرید ضرورت‌های زندگی و ملزومات مورد احتیاج برای فرزند تازه متولد شده، استفاده کنید. در واقع اگر به دلیل فشار‌های اقتصادی از داشتن فرزند منصرف شده‌اید، می‌توانید بر روی وام فرزند آوری حساب باز کنید. امیدواریم با خواندن این مقاله اطلاعات ارزشمند و کاملی از نحوه ثبت نام وام فرزند آوری و شرایط و مدارک لازم در این زمینه دریافت نمایید.

تبلیغات
نوشته های مشابه
دکمه بازگشت به بالا